En vän mindre.

26 Maj

Tyvärr är rubriken lika sann som verkligenheten. Jag har fram tills igår haft en vän som betytt jävligt mycket för mig. han har ringt när jag har varit ledsen. har har ringt när han har varit ledsen. han har ringt när han har varit glad, uttråkad, full, tom, hel, trasig, kär, hatisk. ja, nästan varje dag i ett år pratade vi. han fanns alltid där. men igår gick det inte längre. det jag har vetat hela tiden men inte velat erkänna för mig själv kom fram. att han bara har varit vän med mig för att försöka kunna få tillbaka en annan vän genom mig. vi blev osams igår och han avslutade våran vänskap på ett väldigt omoget sätt. grejen är att jag saknar honom redan. han har varit en så sjukt nära vän under detta året. jag kommer aldrig glömma honom. hur gärna jag än vill. det här gör så ont i mig att jag går sönder. jag vet inte vart jag ska ta vägen. på nått sätt måste jag låta det hela bara flyta förbi. och försöka inse det jag säger hela tiden, att det här faktiskt var det bästa som kunde hända. vissa bitar av våran vänskap har varit jobbig, och gjort mig väldigt trasig utan att jag velat erkänna det. fast andra runomkring mig har sett det.

Alle, om du läser det här. så kommer jag alltid att tänka på dig. jag kommer alltid att sakna dig. men det som har hänt var nog lika bra. men att det skulle behöva bli på det här sätet är bara tragiskt

4 svar to “En vän mindre.”

  1. belle 27 maj, 2010 den 11:04 #

    sv: åh, tack så mycket :*
    & jag är ledsen för vad som hänt med din vän, det gör så ont att förlora. hoppas att det löser sig.

    • doingtheunstuck 27 maj, 2010 den 04:08 #

      oh, tack för stödet.
      ja det känns ganska jobbigt. men det börjar lugna sig nu.

  2. Jasmin 29 maj, 2010 den 07:14 #

    Man får försöka gå vidare, hur svårt det än är. Det kommer komma nya vänner in i ditt liv och andra kommer gå.

    Men man får vara stark och försöka.

    • doingtheunstuck 30 maj, 2010 den 03:13 #

      jo det är klarr. men det är i början det är så jobbigt. speciellt när det är en av ens närmaste vänner. det är tungt!

Kommentera

